Palveluiden käyttöohjeet
Tuki
Palveluiden käyttöohjeet
FTP – File Transfer Protocol
SSH – Secure Shell
MySQL -tietokanta
Sopimusehdot
UKK
Usein kysytyt kysymykset
Kotisivuni ovat toisella palveluntarjoajalla. Voiko teiltä tilatun verkkotunnuksen ohjata nykyisiin kotisivuihini?
Kyllä voi. Ohjauspalvelu tilauksen yhteydessä voit asettaa URL / FRAME -edelleenohjauksen nykyisiin kotisivuihisi. Voit myös asettaa A-tietueella ohjauksen IP-osoitteeseen.
Tietueita voi päivittää hallintapaneelin kautta myös tilauksen aktivoinnin jälkeen. Tarvittavat asetukset ja ohjeet ohjauksen tekoon saat kotisivujesi palveluntarjoajalta.
Saan ilmoituksen "sivustosi ei ole turvallinen", miten toimin?
Yhteytesi ei ole salattu eli sivustoltasi puuttuu SSL varmenne. Myös Google on alkanut suodattamaan hakutuloksilta pois sivustoja jotka Google luokittelee turvattomiksi. Yksittäiselle verkkotunnuksellesi saat tilattua meiltä SSL serttifikaatin.
Webhotelli M, L sekä WordPress Hosting paketteihin sisältyy SSL sertifikaatti ensimmäiseksi vuodeksi ilmaiseksi. Sertifikaatin toiminnan saat testattua kirjoittamalla verkkotunnuksen alkuun https:// esim, https://osoite.fi. Kysy lisää asiakaspalvelustamme.
Kuinka uusin verkkotunnukseni voimassaolon?
Kuinka siirrän olemassa olevan verkkotunnuksen Osoite Internet ylläpitoon?
Mistä saan verkkotunnukselleni siirto- / välittäjänvaihtoavaimen?
Tilaamaani palvelua ei vielä ole aktivoitu. Miksi?
Aktivoimme tilaukset asiakaspalvelun aukioloaikojen puitteissa arkisin klo 9-17. Mikäli tilauksessa on esiintynyt puutteita tai epäselvyyttä, voi tilauksen toimitus viivästyä.
Näissä tilanteissa asiakkaaseen ollaan erikseen yhteydessä tarvittavien tietojen saamiseksi.
En ole saanut laskua postitse. Mitä teen?
Voitte tarkistaa valitsemanne laskutustavan asiakaspalvelustamme. Muistathan myös aina ilmoittaa uudet yhteystietosi meille, mikäli ne ovat vaihtuneet.
Tiedot eivät päivity väestörekisterijärjestelmän kautta. Tiedot saat päivitettyä olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.
En ole saanut minulle lähetettyä sähköpostia, missä vika?
Tarkista ensin roskapostikansiosi. Mikäli käytössäsi on toisen palveluntarjoajan postipalvelimet varmista että vika ei ole heidän päässä. Tämän jälkeen voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja pyytää selvittämään asiaa.
Kerro myös mahdollisesta virheilmoituksesta tai toimita se suoraan meille asiakaspalvelu@osoite.fi. Tarvitsemme virheilmoituksen lisäksi viestistä lähettäjän ja vastaanottajan sähköpostiosoitteet ja mahdollisimman tarkan lähetysajan.
Olen unohtanut liittymän hallinta tunnukset, mistä saan uuden?
Uudet tunnukset saat olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Turvallisuussyistä emme säilytä asiakastunnuksia, mutta tunnukset voidaan aina päivittää asiakaspalvelumme toimesta.
Liittymän tunnuksia toimitetaan vain asiakastiedoissa ilmoittamaanne sähköpostiosoitteeseen.
Laskuni on hyvitetty, mitä tämä tarkoittaa?
Sain sähköpostia otsikolla IMMEDIATE VERIFICATION required for... Vaatiiko tämä minulta toimenpiteitä?
Uudet ICANN:in käytännöt vaativat että uusia verkkotunnuksia rekisteröidessä ja vanhoja rekisteröintejä jatkaessa verkkotunnuksen omistajan sähköpostiosoite tulee vahvistaa 14 päivän sisällä rekisteröinnistä tai jatkorekisteröinnistä.
Mikäli vahvistusta ei suoriteta 14 päivän sisällä, verkkotunnus lakkaa toimimasta kunnes vahvistus on suoritettu. Vahvistus suoritetaan vain kerran jokaisen sähköpostiosoitteen kohdalla. Jatkossa saat kerran vuodessa vahvistusviestin sähköpostiisi jota kautta yhteystiedot täytyy varmistaa että ovat ajan tasalla ICANN on verkkotunnusasioista päättävä kansainvälinen järjestö ja uuden käytännön tarkoitus on varmistaa että verkkotunnukseen on liitetty toimiva sähköpostiosoite.
Kuinka irtisanon palveluni/sopimuksen?
Osoite Internet sopimus tulee irtisanoa aina erikseen. Esimerkiksi palvelun siirto toiselle taholle ei riitä palvelun irtisanomiseksi vaan tästä tulee aina ilmoittaa erikseen sopimusehtojen mukaisesti.
Irtisanomisilmoituksen voit toimittaa postitse, faksitse, tai sähköpostin liitteenä. Tarkemmat ohjeet saatte olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Sain maksukehotuksen, mutta olen maksanut laskun. Missä vika?
Jos olet maksanut laskun ja silti olet vastaanottanut maksukehotuksen voi syy olla reskontrassamme. On erittäin tärkeää että lasku maksetaan laskussa olevalla viitteellä. Mikäli maksat laskun ilman viitettä se ei kohdistu oikeaan avoimeen laskuun. Jos olet varma, että olet maksanut laskun kannattaa maksukuitista ottaa kopio ja toimittaa se laskutukseemme. Tämän jälkeen asia hoidetaan ja suoritus kirjataan oikeaan laskuun.
Tuki
Kysyttävää? Ota yhteyttä asiantuntevaan asiakaspalveluumme
Osoite Internetin kaikkiin palveluihin kuuluu ilmainen puhelinpalvelu ja sähköpostituki.